piątek, 14 czerwca 2013

Wieprzowina a`la strogonow

Wieprzowina a`la beef strogonoff
Wieprzowina a`la beef strogonoff

Składniki 4-5 osób :
  • 700g chudej szynki wieprzowej 
  • 500g pieczarek 
  • 2 duże cebule 
  • 1 surowa czerwona papryka 
  • 3 ząbki czosnku 
  • koncentrat pomidorowy 
  • pomidory w puszcze (całe) 
  • natka pietruszki 
  • przyprawy: majeranek, ziele angielskie, liść laurowy, słodka papryka, ostra papryka, sól, pieprz 
  • olej 2-3 łyżki mąki ziemniaczanej

Pewnego dnia, kierowany bliżej niesprecyzowanym impulsem, zakupiłem kawałek stosunkowo chudej szynki wieprzowej (około 70 dkg). W domu posiadałem też kilka innych ingrediencji, jakoż pieczarki,
koncentrat pomidorowy, pomidory w puszcze, cebulę, czerwoną paprykę. Nie do końca wiedząc, do czego może mi się to razem wzięte przydać, zacząłem się zastanawiać, co dalej zrobić z tak obiecująco rozpoczętym popołudniem. A kiszki marsza mi już grały  na całego...
Szybko nasunął mi się tyleż prosty, co genialny pomysł: posiadane składniki niemal idealnie nadawałyby się do przyrządzenia porządnego Boeuf Stroganoffa...nadawałyby się, gdyby nie brak wspomnianego Boeufa...czyli, jakby nie patrzeć, głównego składnika. 
Od czegóż jednak jest polska kreatywność? Przekonany byłem, że posiadana przeze mnie świnka nie miałaby w ogóle nic przeciwko udawaniu rasowej krówki krasuli- szczególnie, że nieżywa była już od pewnego czasu, biedaczka. Tak więc uspokojony, z premedytacją przystąpiłem do mojego fałszerstwa. 

Przygotowanie: 

Wieprzowinę pokroiłem w plastry, a potem w paski, wzdłuż włókien. Na patelni z olejem, podsmażyłem ją kilka minut na dużym ogniu. Osobno zeszkliłem pokrojoną w pióra cebule. Następnie podsmażyłem pieczarki.
Powyższe składniki zmieszałem, dodałem pokrojoną w paski czerwoną paprykę i posiekany na drobno czosnek (może być tez przeciśnięty przez praskę), i rozpocząłem duszenie, dodając kilkanaście kulek ziela angielskiego i 3-4 listki laurowe.
W trakcie duszenia dodałem puszkę pomidorów, rozbełtując je na drobne kawałeczki, oraz 3-4 łyżki koncentratu pomidorowego, a także przyprawy- pieprz, sól, majeranek, paprykę słodką i ostrą- tu już zupełnie wg gustu, należy przyprawiać i kosztować w dowolnych proporcjach aż do uzyskania pożądanego i najlepiej odpowiadającego smaku;)
Gdyby produkt finalny okazał się zbyt rzadki (powinien mieć dość gęstą konsystencję zawiesistego gulaszu) można go zagęścić odrobiną zasmażki z mąki i oleju, jednak w moim przypadku wyszedł w sam raz. 
Na koniec udekorowałem mojego a`la strogonoffa natką pietruszki i podałem jak na zdjęciu. 

Efekt smakowy był wyśmienity i przeszedł moje oczekiwania, więc mogę z czystym sumieniem polecić taką potrawę każdemu ;)
Smacznego :-)

Wieprzowina a`la beef strogonoff

2 komentarze:

lutka40 pisze...

Pięknie podane przepyszne danie .Mniam

Ivka pisze...

Przepyszne danie! Mój dzisiejszy obiad mogłyby tak wyglądać :)

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...