wtorek, 5 marca 2013

Parfait z wątróbki drobiowej / Pasztet do smarowania

Parfait z wątróbki drobiowej 


Parfait z wątróbki drobiowej 


Przepis wg Jamiego Oliwiera pochodzi z archiwalnego numeru magazyny Kuchnia. Wykonany specjalnie dla mojego narzeczonego, który uwielbia wszelkiego rodzaju smarowidła na chleb. Dużo radości daje zrobienie czegoś specjalnie dla drugiej osoby :-) Jest idealnym urozmaiceniem śniadań, przygotowuje się go bardzo szybko, najlepiej wieczorem i na całą noc zamknąć w lodówce.  Parfait można przechowywać przez kilka dni w lodówce.

Składniki:
  • 500 g oczyszczonej wątróbki drobiowej  
  • 1 duża cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 25 ml brandy
  • 1 łyżeczka gałki muszkatołowej
  • szczypta tymianku 
  • sól, pieprz
  • listki szałwii
  • 150-200 g masła (o zawartości tłuszczu min.82%)
  • ewentualnie garść suszonej żurawiny lub suszonej śliwki pokrojonej w drobną kosteczkę

Wykonanie:

Cebulę i czosnek pokroić w drobną kostkę i zeszklić na patelni z rozpuszczoną wcześniej łyżką masła. Wątróbkę dokładnie wypłukać i oczyścić z błonek. Do podsmażonej cebuli i czosnku dodać wątróbkę, tymianek i kilka listków szałwii. Gdy wątróbka się usmaży (środek najlepiej by został lekko różowy) , wlewamy brandy i powoli mieszamy. Zdjąć patelnię z ognia i przełożyć do pojemnika malaksera, dodać łyżkę miękkiego masła, świeżo zmielony czarny pieprz , sól i  gałkę muszkatołową -całość zmiksować na gładką masę. Tak przygotowaną masę przekładamy do miseczki lub słoika i wstawiamy do lodówki.  Następnie ok 50 g masła klarujemy tzn. rozpuszczamy na małym ogniu. Gdy masło się rozpuści, odstawić, aby wytrącony osad opadł na dno, ostrożnie zebrać łyżką pianę z powierzchni, tak aby pozostało czyste, sklarowane masło. Parfait wyjąć z lodówki, przybrać suszoną żurawiną lub pokrojoną w kosteczkę suszoną śliwką i przybrać listkiem szałwii i zalać powoli sklarowanym masłem. 
Następnie wstawić do lodówki na co najmniej parę godzin,a najlepiej zostawić go w lodówce przez całą noc, rano będzie idealny na pyszne śniadanie. Pyszne! :-) 



Domowy WyróbA może wątróbka? Czyli podroby rządzą!



7 komentarzy:

kulinarny-swiat pisze...

fanką wątróbki nie jestem, ale takie smarowidło bym zjadła. Prezentuje się pięknie.

GosieK pisze...

w smaku też jest niezły :) ale nie namawiam skoro nie jesteś fanką wątróbki :)

Dobre Dla Urody pisze...

Uwielbiam wątróbkę, więc chętnie skorzystam z propozycji ;)

kuchennefascynacje pisze...

Mojemu M na pewno by posmakowało :)

Moje Dietetyczne Rozterki pisze...

Super wygląda i pewnie obłędnie smakuje. Nie omieszkam wypróbować przepis u siebie:). Dziękuję za udział w mojej akcji, pozdrawiam,
Moje Kulinarne Rozterki

jelka pisze...

Cudo! Właśnie robię. Nie mogłam się powstrzymać i zrobiłam sobie kanapeczkę jeszcze przed wstawieniem do lodówki. Pycha!

Anonimowy pisze...

Przepis wypróbowałam, wychodzi smaczny pasztet, mój ulubiony na śniadanie ��
Iwona

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...