sobota, 12 stycznia 2013

Babka

Babka dyniowo-kokosowa

Po wczorajszym wykonywaniu hummus z dyni pozostało mi jeszcze troszkę napoczętego puree z dyni, więc postanowiłam je dziś wykorzystać. Jakiś czas temu robiliśmy likier kokosowy i po zlaniu go pozostał mi kokos , żal było mi go wyrzucić więc pozostawiłam go w pojemniku w lodówce. Nie bardzo wiedziałam do czego go użyć, dziś wpadłam na pomysł by połączyć go z dynią. Skoro zupa dyniowo kokosowa smakuje wyśmienicie to ciasto z pewnością nie powinno być gorsze. Zainspirowana różnymi przepisami na ciasto dyniowe  stworzyłam aromatyczną babkę. 


Babka dyniowo-kokosowa
Składniki: 
300 g puree z dyni 
3 jajka 
50 g stopionego masła
1 czubata łyżeczka sody oczyszczonej 
1 łyżeczka soli 
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia 
200 g mąki pszennej 
100 ml wyciśniętego soku z pomarańczy 
150 g cukru 
1/2 opakowania cukru waniliowego 
150 g wiórek kokosowych 

Wykonanie:
Dynię pomieszać z wiórkami kokosowymi.,jajka oddzielić od białek. Masło roztopić i pozostawić do ostygnięcia.Żółtka utrzeć z cukrem , dodać masło, powoli dynię pomieszaną z wiórkami kokosowymi. 
Następnie wszystko razem powoli miksować, powoli dodając mąkę, proszek do pieczenia, sodę , cukier waniliowy , sok z wyciśniętej pomarańczy. Ubić pianę z białek i wszystko połączyć razem. 
Wysmarować formę babki tłuszczem i obsypać bułką tartą. Babkę piec w temperaturze 170-180 stopni przez ok 50 min.Ostudzić w formie.
Babkę można później udekorować lukrem lub cukrem pudrem. 
Smacznego :-) 


Brak komentarzy:

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...