piątek, 11 stycznia 2013

Hummus z dyni

hummus z dyni
Hummus z dyni to smak, którego jeszcze nie znałam, ale że uwielbiam eksperymenty w kuchni , a do tego od jakiegoś już czasu jestem wielką miłośniczką dyni, musiałam ten przepis koniecznie wypróbować. 
W sezonie jesiennym przygotowałam do słoików puree dyniowe i teraz kiedy tylko mamy ochotę sięgamy po przetwory z naszej małej spiżarni :-) a dokładniej zimnej, ciemnej blokowej piwnicy. 
Przepis zaczerpnęłam z blogu Dorota smakuje nieco go zmodyfikowałam pod siebie. 
hummus z dyni 
hummus z dyni

Składniki: 
1,5 szklanka puree z dyni 
2-3 łyżki łyżki pasty tahini (lub 3-4 łyżek  ziaren sezamu i łyżka oliwy)- w moim przypadku były to właśnie ziarna sezamu 
1 łyżka soku z limonki
2 ząbki czosnku 
2 łyżki drobno posiekanej natki pietruszki
łyżeczka oliwy z oliwek
1/2 łyżeczki mielonego kminku
sól , pieprz , czerwona czubryca,


Wykonanie: 
Akurat nie miałam gotowej pasty tahini więc postanowiłam ją wykonać sama, ziarna sezamu lekko zarumieniłam na suchej patelni. Następnie dodałam do nich oliwę i blenderem stworzyłam jedną masę. Do miseczki przełożyłam puree z dyni ,do tego dodałam pastę z sezamu, posiekaną natkę pietruszki, przeciśnięty czosnek  a następnie sok z limonki i  pozostałe przyprawy. Wszystko razem wymieszałam na gładką masę. Jeśli podczas miksowania masa wydaje nam się zbyt gęsta możemy dołożyć łyżkę oliwy lub wody.
Smacznego :) 


5 komentarzy:

Szana pisze...

znam z cieciorki, ale z dyni - mniam! :-)
pozdrawiam,
Szana!

ALB pisze...

świetne! próbuję wyobrazić sobie jak to smakuje :) szkoda, że nie mam dyni...

Olka pisze...

Bardzo lubię tradycyjny hummus, z dyniowym się jeszcze nie spotkałam. Wygląda zachęcająco :)

GosieK pisze...

polecam,jeśli lubisz takie smaki :)

dorota20w pisze...

bardzo mi miło :) smacznego i pozdrawiam :)

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...