sobota, 11 maja 2013

Ciasto z truskawkami

Ciasto z truskawkami

Wiosenne ciasto z truskawkami

Składniki:
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki wody 
  • 3 szklanki mąki pszennej 
  • 6 jajek
  • 1 1/2 szklanki cukru 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • cukier waniliowy 
Ciasto z truskawkami

Wykonanie: 
Żółtka oddzielić od białek , następnie utrzeć je na gładką masę z cukrem. Dodać cukier waniliowy, powoli mąkę, proszek do pieczenia, wodę i powoli miksować. Następnie do masy wlewamy olej i wszystko łączymy. Białka ubijamy na sztywno i dodajemy do ciasta. Wszystko lekko wymieszać. Ciasto wylać na blaszkę wysmarowaną tłuszczem.Na wierzch układać truskawki lub inne owoce sezonowe czy też mrożone.  Pieczemy ok 40-45 minut w temperaturze 180 stopni. 

Do ciasta idealnie pasują truskawki, maliny brzoskwinie czy też inne sezonowe owoce. Po upieczeniu ciasto można posypać lekko cukrem pudrem, choć to nie jest konieczne. 

Smacznego :-) 




15 komentarzy:

Justyna pisze...

Uwielbiam takie ciasta mam podobny przepis i stosuje z tym ciastem różne owoce :)

deserowo pisze...

Fajny przepis, ciasto wygląda bardzo smacznie :)

gin pisze...

Pychotka :)

Anonimowy pisze...

Wczoraj zrobiłam i pychootaaa!!

GosieK pisze...

Cieszę się,że się udało i do tego smakowało :)))

Anonimowy pisze...

po prostu pyszne

Anonimowy pisze...

a jaka blache do tego ciasta najlepiej uzyc chodzi o wielkosc?

GosieK pisze...

Ja piekę najczęściej w tradycyjnej prostokątnej formie czyli: 39,5 cm x 23,5 cm x 6 cm

Anonimowy pisze...

no to ja mam wieksza blache zrobilam podwojna porcje zobaczymy co z tego bedzie bo laczenie skladnikow malo mi sie podobało ....dziwne ciasto wychodzilo ciezkie do rozmieszania

Anonimowy pisze...

wydaje mi sie ze maki za duzo nastapenym razem jak bede robic podwojn a porcje sprobuje dac mniej maki

GosieK pisze...

Nigdy nie próbowałam robić z podwójnej porcji, ale wydaje mi się że mąki może być zbyt dużo i wtedy ciasto jest zbyt gęste i za ciężkie i może nie chcieć wyrosnąć.

GosieK pisze...

Pewnie dlatego że było zbyt wiele mąki, może dodać większą ilość wody następnym razem oraz ubić piankę z większej ilości białek tak by było rzadsze hmm ciężko coś doradzić. Zawsze robię w tej samej blaszce i zawsze wychodzi :)

Anonimowy pisze...

udało sie ale jednak jedna porcja starczy wyszlo duzo ciasta ( wwysokie a balam sie ze bedzie za niskie) a malo truskawek , mogłam truskawki bardziej zatopic :)i dac ich wiecej, nastepnym razem juz wiem co i jak. Przepis bardzo dobry

GosieK pisze...

Cieszę się,że jednak wyszło :))) ufff i że smakuje :) też jestem zdania,że każdy przepis najlepiej przerobić pod siebie :) Pozdrawiam serdecznie :)

GosieK pisze...

Ps. Dziś rano znów piekłam ciasto tylko tym razem właśnie ze świeżych truskawek, a że miałam ich mało to dodałam jeszcze mrożone ostrężyny i malinki - wyszło pycha :) i wyjątkowo dziś urosło :)

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...