czwartek, 28 listopada 2013

Lazanki z białej kapusty

Łazanki z białej kapusty z dodatkiem pieczarek 


Łazanki z białej kapusty 

Do tej pory łazanki jadałam u mojej Mamy tym razem przygotowałam je sama i przyznam szczerze wyszły przepyszne :-)  Z pewnością są bardzo pożywne , idealne na jesienną porę. Do tej pory wydawało mi się ,że są bardzo pracochłonne , ale to zupełnie nieprawda , przygotowanie ich zajęło mi dokładnie tyle samo co przygotowanie innych tego typy dań. 

Składniki:

3/4 średniej białej kapusty 
500 g pieczarek 
250 g makaronu łazanki 
2 średnie cebule 
kawałek średniej kiełbasy lub mięso z zupy ( można pominąć) 
sól, pieprz do smaku 

Łazanki z białej kapusty- wykonanie: 

Kapustę drobno poszatkować. Wrzucić do gotującej się w dużym garnku wody , lekko posolić. Gotować do miękkości , od czasu do czasu mieszając. 
Cebulę pokroić w kostkę i podsmażyć na łyżce oleju. Pieczarki umyć i pokroić w większą kostkę i dodać do smażącej się cebuli. Kiełbasę lub mięso , które pozostało nam z wcześniej ugotowanej zupy możemy pokroić w większą kostkę i również obsmażyć. Oczywiście składniki mięsne możemy w łazankach pominąć , nie są one głównym składnikiem tego dania , jednak z pewnością je urozmaicą. 
Makaron ugotować wg. wskazówek na opakowaniu. 
Ugotowaną kapustę odcedzić i wycisnąć z nadmiaru wody. Usmażone pieczarki, cebulę i mięso przełożyć do dużego garnka, dodać ugotowaną kapustę i makaron. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i chwilkę podsmażyć , doprawić solę i świeżo zmielonym pieprzem. 

Smacznego :-) 




Brak komentarzy:

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...