środa, 2 października 2013

Dżem dyniowo-jabłkowy

Dżem dyniowo-jabłkowy 

To zdecydowanie jeden z moich ulubionych dżemów, zaraz po truskawkowym i dyniowo-pomarańczowym Pierwszy raz zrobiłam go w ubiegłym roku ,wszystkim bardzo smakował  tak więc i w tym roku postanowiłam przygotować na zimę parę słoiczków - skończyło się , aż na 11 :-) Z resztą dodam iż w tym roku wzbraniałam się przed robieniem przetworów , a moja piwnica ugina się od nich na nowo i tak co roku :-) 
Dynię dostałam od rodziców , którą specjalnie dla mnie wyhodowali u siebie w ogródku , kolejna jeszcze na mnie czeka :-) i już się nie mogę doczekać kolejnych eksperymentów z tym warzywem .
Ale wróćmy do przepisu :-)
dżem idealnie pasuje do kanapek czy naleśników 


Dżem dyniowo-jabłkowy


Składniki : 
  • 1,5 kg obranej dyni 
  • około 1 kg jabłek - waga po obraniu , pozbawieniu gniazd nasiennych i pokrojeniu 
  •  łyżka goździków 
  • 2 szklanki cukru - moje jabłka były dość kwaśne, więc ilość wg. uznania 
  • 1 łyżeczka cynamonu 
  • odrobinę gałki muszkatołowej 
  • utarty świeży imbir - ok 2 cm 
Wykonanie: 
Pokrojoną w kawałki dynię wkładamy do garnka i zalewamy szklanką wody i dusimy pod przykryciem - mieszając co jakiś czas. W między czasie obieramy jabłka i kroimy , a następnie dorzucamy do lekko rozpadającej się dyni , sprawdzając przy tym czy nie potrzeba dolać więcej wody , tak by nic się nie przypaliło. Dodajemy goździki i utarty świeży imbir i wszystko razem mieszamy.Jeżeli rozgotowane kawałki dyni nie będą chciały się rozpaść możemy wszystko zmiksować blenderem na gładką masę.
Do rozgotowanej dyni i jabłek wsypujemy cukier i resztę przypraw , a następnie gotujemy aż uzyskamy konsystencje dżemu. Do sparzonych słoików nakładamy jeszcze gorący dżem i zakręcamy. 




Brak komentarzy:

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...